Serwis znalezionych fraz
MaddieWorld

Temat: OC Consulting Sp. z o.o.
prawde mowiac nie spodziewalem sie tak tresciwej dyskusji na tym forum. Postaram dorzucic do kupki moje 0,02 pln.

Jak mniemam dobrze wiesz iz kazde dzialanie majace na celu ograniczenie ryzyka operacyjnej dzialanosci przedsiebiorstwa, czy jakiegokolwiek ryzyka zwiazanego z istnieniem firmy wymaga nakladu. Ten naklad, niezaleznie od tego jaka mialby postac (czas, pieniadz) to koszt.

Potrzeba naprawde solidnego 'research' ktory pozwolilby odpowiedziec na pytanie czy ten koszt sprowadzilby sie tylko np. do wydluzonego czasu pracy zatrudnionego przez Ciebie pracownika czy dublowania struktur organizacyjnych wewnatrz twojej firmy, a co za tym idzie dalby nam poglad na temat jego(kosztu) wielkosci.

Ostatecznie mogloby sie okazac iz tak wywazona dzialanosc firmy owszem, ratuje nas przed katastrofa przy niesprzyjajacych warunkach ale powoduje rowniez ograniczenie dynamiki naszego zysku(przypomina mi sie tu anegdota: ten kto inwestuje w akcje dobrze je, a ten kto inwestuje w obligacje dobrze spi...) ktory moglby nie przekroczyc czasem oprocentowania lokat terminowych na dany okres(mowiac lakonicznie: pewnej kasy przy 'nicnierobieniu')

Patrzac na powyzsze przez pryzmat polskiej biurokracji, a czasami nawet zwyklej mentalnosci Pana/i w urzedzie oraz mojej oceny popytu na produkt jaki chcialbys zaoferowac... jeszcze dlugo, dlugo nie, a potem moze wcale :|

Moze jestem zbyt cyniczny i sceptyczny ? :whistle:
Źródło: ocforum.pl/showthread.php?t=9784



Temat: Pytania!
1. Ewolucja struktur organizacyjnych
2. Rozwój nauk badawczych w zakresie organizacji zarządzania
3. Gospodarowanie zasobami ludzkimi w przedsiebiorstwie
4. Kontrola w zarządzaniu przedsiebiorstwem.
Źródło: wspim.ok1.pl/viewtopic.php?t=43


Temat: Turystyka i Rekreacja - studentki i absolwentki, branżą turystyczną i nie tylko:)
Dot.: Turystyka i Rekreacja - studentki i absolwentki, branżą turystyczną i nie tylko
  Cytat:
Napisane przez 88Ekaterina88 (Wiadomość 14054894) yyyy specjalizacje to na III sem sie wybiera? i kiedy wybiera sie temat licencjata? bo sie obudziłam własnie ze to chyba pora:D Temat lic. wybrałam na koniec 2 roku, ale okazało się to za szybko i wszystkie papiery, wybór tematu itd. to był październik 3 roku.

Specjalizację podpisywałam chyba w połowie 2 roku..

---------- Dopisano o 12:52 ---------- Poprzedni post napisano o 12:44 ----------

Cytat:
Napisane przez lolly_girl (Wiadomość 14055140) tak , to własnie o to chodzi :)

potrzebne mi jeszcze: podstawy prawne funkcjonowania firmy, struktura organizacyjna, regulamin pracy, regulamin organizacyjny

zasady reklamy i promocji (to wiadomo, w internecie- bo ulotek żadnych nie mieli)

problemy rozwoju przedsiębiorstwa (nie mam pojęcia co tu wpisac?)

organizacja pracy sekretariatu i jego roli w procesach informacyjnych

zasady zaoptarzenia, normy zużycia, inwentaryzacji (na czym polega inwentaryzacja w BP?)


to jest mniej więcej połowa rzeczy jakie muszę zawrzec w sprawozdaniu, ale akurat ta połowa o której nie mam pojęcia:eek:

może ktoś pomoże?
no to jedziemy z tym koksem:D
1. podstawy prawne: no to chyba to, że żeby otworzyć BP min. 1 osoba musi mieć wyższe wykształcenie, że potrzebna jest praktyka na podobnym stanowisku ileś tam.. że trzeba mieć nip,regon, zgłosić vat
regulaminy, struktury: no to, że system zmianowy, że pracownicy odpowiedzialni za to,za to i za tamto.
2. problemy rozwoju - no to może, że biuro jest na uboczu i mało ludzi tam trafia? że zły punkt, że mało promocji, mało ulotek, mało informacji, brak rekalmy w TV, w radio, słaba organizacja, pracownicy słabo wyszkoleni, mało stanowisk do obsługi klientów, za krótkie godziny pracy, brak parkingu dla klientów, duża konkurencja na rynku a oni się niczym nie wyróżniają.. itd.
3. sekretariat: ma usprawniać pracę, wszystko ma być szybciej i ludzie mają być lepiej poinformowani
4. Inwentaryzacja: no to chyba co sprzedali, czego nie sprzedali, jeśli np. sprzedawali bilety autokarowe na przejazdy międzynarodowe to numerowanych sprzedali 100, a nie sprzedali 29. Że zamówili 500 kart Euro26, a sprzedali przez cały rok 98 i zostały im 2 na stanie, a oprócz tego do inwentaryzacji wchodzi: biurko, komputer,krzesło,regał, drukarka itd.

co ty na to? może być, czy nie o to chodzi?:o:-p
Źródło: wizaz.pl/forum/showthread.php?t=350621


Temat: MON zdziwion mocno

w przypadku profesjonalizacji to znowu sprawa dyskusyjna, bo wśród "ekspertów" mamy rozbieżne opinie.
Ano mamy. Mój znajomy, doktor nauk wojskowych i oficer rezerwy przesłał mi swój artykuł. Za jego zgodą publikuję ten tekst

SIŁY ZBROJNE RP OFIARĄ PROPAGANDY (PR) RZĄDU

Kiedy w lipcu 2009 roku ostatni żołnierze z poboru opuścili koszary, rząd ogłosił wielki sukces na drodze do profesjonalizacji sił zbrojnych. Tej optymistycznej atmosfery nie zakłóciły jednak żadne głosy rozsądku płynące od osób i instytucji bezpośrednio związanych z armią. W sferach rządowych zapanował urzędowy optymizm i długo nie można było znaleźć żadnych oficjalnych danych na temat tego „sukcesu”.

Dopiero we wrześniu, trochę przez przypadek, na oficjalnej stronie internetowej departamentu kadr MON (www.kadry.wp.mil.pl ) udało mi się zaleźć informację, że liczba żołnierzy zawodowych Sił Zbrojnych RP w kwietniu 2009 r. wynosiła 82 950, z czego 22 370 - to oficerowie, 41 537 - podoficerowie zawodowi, a 19 043 - to szeregowi zawodowi.

Wynika z tego jasno, że stosunek oficerów do szeregowych wynosi 1 do 0,85, a więc na 1 oficera przypada 0,85 szeregowego. Stosunek ten jest jeszcze bardziej szokujący, jeżeli weźmiemy pod uwagę oficerów plus podoficerów zawodowych (czyli ogólnie kadrę kierującą), wtedy stosunek ten wyniesie 1 do 0,29, czyli na 1 kierownika (oficera lub podoficera) przypada 0,29 bezpośredniego wykonawcy (szeregowego).

Spróbujmy sobie wyobrazić w tej sytuacji funkcjonowanie jakiejkolwiek innej publicznej lub prywatnej organizacji, np. przedsiębiorstwa, gdzie stosunek ten powinien wynosić około 1do 10.

Co to oznacza w praktyce dla naszych sił zbrojnych i dla naszego bezpieczeństwa? Otóż, znaczy to, że w Wojsku Polskim istnieje obecnie następująca sytuacja:

1. w czołgach i innych wozach bojowych są dowódcy, ale nie ma kierowców i działonowych - a więc nie ma kto nimi jeździć i nie ma kto z nich strzelać;

2. samochody pozbawione są kierowców i mechaników - a więc stoją w garażach i rdzewieją;

3. w magazynach broni jest pełno karabinów i amunicji – ale nie ma kto z nich strzelać;

4. na strzelnicach i placach ćwiczeń nie jest realizowane szkolenie - bo nie ma tam kogo szkolić;

5. natomiast dowództwa i sztaby pełne są dowódców i urzędników wojskowych – którzy produkują tysiące, w większości nikomu niepotrzebnych, dokumentów w postaci rozkazów, pism, załączników, wniosków, próśb, planów, harmonogramów, strategii, wizji, misji, itd.

Co z tego wynika? Otóż od lipca 2009 r. Siły Zbrojne RP nie są w stanie wypełniać swojej konstytucyjnej misji obrony terytorium kraju (art.26) – ani pośrednio przy wsparciu sił sojuszniczych NATO, ani tym bardziej bezpośrednio, czyli samodzielnie, w sytuacji gdyby nasi sojusznicy mieli inne, ważniejsze zadania.

A zatem Siły Zbrojne RP - nie istnieją! Ani w ujęciu funkcjonalnym, ponieważ nie są w stanie właściwie wypełniać swoich podstawowych funkcji, ani nawet w ujęciu organizacyjnym, ponieważ ich struktury istnieją tylko formalnie, pozostały z nich tylko żałosne resztki, które wegetują, podtrzymując tylko z dnia na dzień swoje podstawowe funkcje życiowe (kierowanie, zaopatrzenie, ochrona własna).

Powodem tej sytuacji są oczywiście wieloletnie zaniedbania i błędy popełniane przez kolejne rządy, ale do czasu gdy w szeregach armii służyli żołnierze z poboru, sytuacja, chociaż trudna, możliwa była jeszcze do opanowania. Jednak likwidacja poboru doprowadziła do kryzysu i prawie całkowitej dysfunkcjonalności naszych sił zbrojnych. Sytuację dodatkowo komplikuje jeszcze udział sił zbrojnych w misjach poza granicami kraju, co powoduje dalsze ograniczanie i tak już skromnych zasobów, głównie finansowych, na ich funkcjonowanie w kraju.

Gwoździem do trumny naszych sił zbrojnych stała się więc nieprzemyślana i pośpieszna, ale za to typowo propagandowa (pijarowska) decyzja obecnego rządu, a dokładnie premiera Donalda Tuska, o przeprowadzeniu ich profesjonalizacji do końca 2010 r. oraz jej bezkrytyczna i bezmyślna realizacja przez ministra Klicha, przy biernej i konformistycznej postawie decydentów wojskowych.

Źródło: nfow.mil.pl/viewtopic.php?t=32801


Temat: Własna firma - praca magisterska
hej,
ja też chciałam wybrać podobny temat, ale moj promotor napisal ze temat jest "zbyt oczywisty"

jesli ktos moze mi to pomoc poprawic, podsunac jakas koncepcje, to bardzo prosze

cel pracy (co chcę osiągnąć pisząc pracę)

Celem pracy jest przedstawienie warunków założenia oraz prowadzenia działalnośći gospodarczej we Włoszech na podstawie działalności firmy Alghero Service SAS.
Praca ma na celu ukazanie trudności związane z zakładaniem oraz prowadzeniem firmy we Włoszech, ale jednocześnie pozytywne znaczenie istnienia małych lokalnych firm na rynku pracy.

uzasadnienie wyboru tematu (dlaczego temat jest ważny)

Małe firmy są podstawą ekonomii, szczególnie w miejscach dotkniętych dużym bezrobociem, jakimi są Południowe Włochy- Sardynia. Często jest to jedyna możliwość stworzenia własnego miejsca pracy, gdzie są pracownikowi- właścicielowi firmy, opłacane podatki. Ponadto rozwój właśnie takich małych firm, tworzy miejsca pracy innym ludziom.
Niestesty droga do choćby najprostszej formy biznesu, czyli samozatrudnienia, jest drogą przez mękę. Przedstawiając drogę firmy Alghero Service, chciałabym pokazać, co czeka osobę zainteresowaną biznesem w tej części Europy, jakie są koszty, jakie ryzyko, jakie są wymagania prawne.
Jednocześnie pragnę udowodnić, że można stworzyć miejsce pracy każdej osobie zdolnej do pracy, przy minimalnych kosztach inwestycji. Wystarczy dużo samozaparcia oraz godziny poszukiwań ewentualnych rozwiązań napotykanych problemów.

pytanie badawcze i teza pracy
TEZA: Na rynku regionu autonomicznego Sardynii, gdzie występuje wysoka stopa bezrobocia, jest możliwe stworzenie miejsc pracy, poprzez założenie oraz prowadzenie działalności gospodarczej.
PYTANIE BADAWCZE: W jaki sposób zakłada się i prowadzi działalnośc gospodarczą we Włoszech?

przedmiot i zakres pracy (co i kiedy badamy)
Praca zostanie oparta o doświadczenie i historię firmy Alghero Service, która od listopada 2008 r. była oparta o samozatrudnienie w ramach idywidualnej działalności gospodarczej, a w styczniu 2010 r. została zamknięta i otwarta na nowo, jako spółka.
Praca obejmie okres od listopada 2008 do maja 2010 r. kiedy nowo powstała spółka otrzymała oficjalne potwierdzenie aktywnego statusu spółki.
W ramach tego projektu, zostanie przedstawiony bilans zysków i strat firmy w ciągu pierwszego roku działalności; ponadto wymagania prawne, komunikację z urzędami, analizę otoczenia, sposoby pozyskiwania klientów.


proponowane metody badawcze, w jaki sposób będzie badany problem
Dedukcja- najpierw zostanie opisana ogólna droga do założenia działalności gospodarczej we Włoszech, a następnie badanie zawęży się do firmy Alghero Service SAS.
Badania przeglądowe
międzyokresowe- okres od listopada 2008 do maja 2010, porównanie ilości klientów, zleceń, zysków.
Analityczne- określenie zmiennych zależnych na otwarcie oraz prowadzenie działalności gospodarczej
Badanie przypadku- case study firmy Alghero Service SAS


opis struktury pracy (co będzie w poszczególnych rozdziałach)
1. Wstęp:
- Przedmiot i cel pracy
- Pojęcie małych i średnich przedsiębiorstw, przedsiębiorczościi przedsiębiorcy.
- Rola, stan oraz funkcjonowanie małych i średnich przedsiębiorstw we Włoszech oraz na Sardynii.
- Małe i średnie przedsiębiorstwa jako podstawowy czynnik ograniczania bezrobocia.
2. Uruchomienie działalności gospodarczej.
- Przedsiębiorczość jako główny czynnik podejmowania działalności gospodarczej.
- Rodzaje podmiotów gospodarczych.
- Procedury formalno-prawne i administracyjne założenia działalności gospodarczej.
- System podatkowy dla firm.
3. Bariery oraz problemy ograniczające tworzenie oraz rozwój małych i średnich przedsiębiorstw.
- Bariery rynkowe i społeczne
- Bariery finansowe- brak polityki wspierania finansowego dla nowo otwartych firm
-Bariery wynikające z polityki gospodarczej Włoch- brak polityki przeciwdziałania bezrobociu
- Bariery prawne- biurokracja, szybko zmieniające się prawo
- Bariery wynikające z braku dostępu do informacji- informację można uzyskać jedynie od odpowiednich „konsultantów”, którym należy płacić. Podobnie kontakt z urzędami nie jest możliwy dla wszystkich, ale jedynie dla tych, którym została wydana odpowiednia smart card, czyli dla księgowych i konsultantów.
4. Charakterystyka przedsiębiorstwa Alghero Service SAS
- Historia firmy
- Stan prawny
- Struktura organizacyjna
- Przedmiot działalności
5. Analiza strategiczna przedsiębiorstwa Alghero Service SAS
- Analiza makrootoczenia
- Analiza potencjału strategicznego
- Analiza SWOT
Źródło: forum.abc-ekonomii.net.pl/viewtopic.php?t=600





© MaddieWorld Design by Colombia Hosting